Aastra IntelliGate 150

Aastra IntelliGate 150 is de ideale oplossing voor bedrijven en organisaties met tot 12 werknemers.

Gebaseerd op de huidige veranderingen op het gebied van communicatie en de verschuiving van traditionele lijnen (analog, ISDN) naar het verzenden van spraak via datanetwerken (Voice over Internet Protocol) zijn de mogelijkheden van een oplossing om ook in de toekomst goed te kunnen werken erg belangrijk.

Met een oplossing die een hele reeks verschillende technologiën bevat, maakt u de juiste keuze voor de lange termijn. Hierdoor kunt u onafhankelijk besluiten welke technologie de voorkeur krijgt. Een moderne communicatieoplossing dient over een open architectuur te beschikken zodat technologisch gezien onafhankelijk is en gemakkelijk kan worden uitgebreid met onderdelen en applicaties.

Met VoIP met u kosteloos binnen het gehele communicatienetwerk. Zelfs verbinding maken met de Aastra IntelliGate 20x5 familie gaat zonder problemen. De uitbreiding van een bestaand Aastra IntelliGate Network (AIN) met een Aastra IntelliGate 150/300 can kan op ieder gewenst moment worden gedaan. Via de QSIG interface kunnen er verbindingen worden gemaakt met oplossingen van derden.

Verbinden met Aastra IntelliGate

Het transparante netwerkconcept van Aastra IntelliGate zorgt ervoor dat verschillende onderdelen in het netwerk van een organisatie als één telefoniesysteem worden gecentraliseerd. Door het gebruik van Voice over IP in een bestaand datanetwerk en Quality of Service (QoS) beschikken organisaties gegarandeerd over hoogwaardige communicatie tussen vestigingen en kunnen ze tegelijkertijd de belkosten significant verlagen en de efficiency verbeteren. Daarnaast kunnen er dankzij de QSIG interface systemen van derde partijen worden geïntegreerd in het Aastra IntelliGate netwerk. En zelfs als er geen datanetwerk voorhanden is, is het met AastraIntelligate mogelijk om telefoniesystemen op de traditionele manier met elkaar te verbinden, via 'exchange connection'.

Dezelfde mogelijkheden op alle locaties

Aastra IntelliGate netwerkoplossingen zorgen ervoor dat werknemers op verschillende locaties de beschikking krijgen over dezelfde mogelijkheden, waaronder status, informatiegesprek, gespreksomleiding en terugbelfunctie. Dit werkt perfect, zelfs als gebruikers niet in hetzelfde gebouw zijn. Het is zelfs mogelijk om groepen te maken met werknemers die zich op verschillende locaties bevinden. Een andere mogelijkheid is het verbinden van toestellen met Aastra IntelliGate via WAN of middels een bestaand IP-gebaseerd intranet. Op deze manier kunnen zelfs kleine vestigingen en thuiswerkers profiteren van de kosteneffectieve mogelijkheden.

Verbind uw bedrijf

Het verbinden van verschillende vestigingen, thuiswerkplekken en werknemers die in de buitendienst werken is één van de sterke punten van de Aastra IntelliGate 150/300. Het verzenden van spraak gebeurt over het traditionele telefonienetwerk (PSTN) if via breedband datanetwerken (LAN, WAN). Waar uw werknemers zich ook bevinden, ze hebben allemaal de beschiking over de mogelijkheden en diensten die ook op het hoofdkantoor aanwezig zijn. De snelle overgang naar VoIP is vandaag de dag vooral aantrekkelijk voor organisaties die veel telefonieverkeer hebben tussen locaties die geografisch gezien uit elkaar liggen. Met VoIP kunt u ervoor zorgen dat uw mensen kosteloos over het interne netwerk bellen. Ook het verbinden van netwerken met de Aastra IntelliGate 20x5 lijn gaat zonder problemen. De uitbreiding van een bestaand Aastra IntelliGate Network (AIN) met een Aastra IntelliGate 150/300 kan op ieder gewenst moment plaatsvinden. Verbindingen met oplossingen van derden kunnen via de QSIG- of SIP- interface worden gerealiseerd.

SIP en Voice over IP

Veel organisaties hebben meerdere vestigingen en hun mensen verspreid over verschillende locaties, vaak met elkaar verbonden via één datanetwerk. Met VoIP technologie van Aastra IntelliGate kan zo'n corporate netwerk gebruikt worden voor spraak waardoor dankzij de centralisatie van communicatie uitgebreide mogelijkheden binnen de gehele organisatie ontstaan. Hierdoor worden mensen die werken op afstand, werknemers die op andere locatie zijn en regionale vestigingen volledig worden geïntegreerd. Gebruikers op individuele toestellen en andere systemen kunnen allemaal worden samengebracht met behulp van IP-telefonie. Hierdoor krijgt iedereen de beschikking over een hele reeks met diensten, onafhankelijk van waar ze zich bevinden: van het kleinste bijkantoor tot zelfs de thuiswerker.

VoIP

Het Internet Protocol (IP) biedt nieuwe opties voor spraak- en datacommunicatie. Met breedband (DSL) toegang wordt de integratie van thuiswerkens een zeer kosteneffectieve mogelijkheid.

SIP is de sleutel

De sleuteltechnologie in het samensmelten van spraak en data is het Session Initiation Protocol (SIP), dat Aastra IntelliGate volledig ondersteunt voor zowel trunktoegang als voor het verbinden van gebruikers. Hierdoor kunnen eenvoudig SIP-toestellen worden aangesloten en kunnen zelfs mobiele toestellen die met het draadloze bedrijfsnetwerk (LAN) zijn verbonden worden gebruikt.