Innovatieve communicatieoplossingen

De IntelliGate lijn heeft de volgende systemen

Aastra biedt een wereldwijde oplossing die voldoet aan alle eisen die organisaties - klein, middelgroot en groot - hebben door IPBX-diensten en media gateways te bieden waarmee IP-telefonie versterkt wordt.

De Aastra IntelliGate lijn voldoet aan de standaarden voor IP-telefonie, inclusief SIP, H323 en interfaces voor CTI application en Unified Administration. Hierdoor kan de Aastra IntelliGate lijn in reeds bestaande IT-infrastructuren en netwerken worden geïntegreerd. Alle soorten terminals kunnen worden beheerd, zoals: SIP, IP, DECT, digitaal, analoog en softphones.

Doordat spraak en data worden geconvergeerd dragen de Aastra IntelliGate oplossingen bij aan de ontwikkeling van e-business en internettoepassingen en wordt het mogelijk om unified applications aan te bieden op een schaalbare infrastructuur.

Verbinden met Aastra IntelliGate

Het transparante netwerkconcept van Aastra IntelliGate zorgt ervoor dat verschillende onderdelen in het netwerk van een organisatie als één telefoniesysteem worden gecentraliseerd. Door het gebruik van Voice over IP in een bestaand datanetwerk en Quality of Service (QoS) beschikken organisaties gegarandeerd over hoogwaardige communicatie tussen vestigingen en kunnen ze tegelijkertijd belkosten significant verlagen en de efficiency verbeteren.

Daarnaast kunnen er dankzij de QSIG interface systemen van derde partijen worden geïntegreerd in het Aastra IntelliGate netwerk. En zelfs als er geen datanetwerk voorhanden is, is het met AastraIntelligate mogelijk om telefoniesystemen op de traditionele manier met elkaar te verbinden, via 'exchange connection'.

Dezelfde mogelijkheden op alle locaties

Aastra IntelliGate netwerkoplossingen zorgen ervoor dat werknemers op verschillende locaties de beschikking krijgen over dezelfde mogelijkheden, waaronder status, informatiegesprek, gespreksomleiding en terugbelfunctie. Dit werkt perfect, zelfs als gebruikers niet in hetzelfde gebouw zijn. Het is zelfs mogelijk om groepen te maken met werknemers die zich op verschillende locaties bevinden.

Een andere mogelijkheid is het verbinden van toestellen met Aastra IntelliGate via WAN of middels een bestaand IP-gebaseerd intranet. Op deze manier kunnen zelfs kleine vestigingen en thuiswerkers profiteren van de kosteneffectieve mogelijkheden.

Verbind uw bedrijf

Het verbinden van verschillende vestigingen, thuiswerkplekken en werknemers die in de buitendienst werken is één van de sterke punten van de Aastra IntelliGate 150/300. Het verzenden van spraak gebeurt over het traditionele telefonienetwerk (PSTN) if via breedband datanetwerken (LAN, WAN). Waar uw werknemers zich ook bevinden, ze hebben allemaal de beschiking over de mogelijkheden en diensten die ook op het hoofdkantoor aanwezig zijn. De snelle overgang naar VoIP is vandaag de dag vooral aantrekkelijk voor organisaties die veel telefonieverkeer hebben tussen locaties die geografisch gezien uit elkaar liggen. Met VoIP kunt u ervoor zorgen dat uw mensen kosteloos over het interne netwerk bellen.

Ook het verbinden van netwerken met de Aastra IntelliGate 20x5 lijn gaat zonder problemen. De uitbreiding van een bestaand Aastra IntelliGate Network (AIN) met een Aastra IntelliGate 150/300 kan op ieder gewenst moment plaatsvinden. Verbindingen met oplossingen van derden kunnen via de QSIG- of SIP- interface worden gerealiseerd.