Aastra IntelliGate 2045

Aastra IntelliGate 2045

De Aastra IntelliGate 2045 is een op de toekomst gericht communicatieplatform met geïntegreerde Voice over IP (VoIP) mogelijkheden.

Aastra IntelliGate is ideaal voor organisaties met tot 60 werknemers en biedt een compleet aanbod met mogelijkheden met groepsfuncties zoals Call Forwarding Unconditional (CFU), Least Cost Routing (LCR), teamtoetsen, gebruikers groepen en and vervanging telefonist. Hierdoor wordt samenwerken in teams eenvoudiger en verbetert de customer service.

Uw bureautoestel kan eenvoudig op afstand worden geprogrammeerd bijvoorbeeld om het doorsturen (forward) van gesprekken in- of uit te schakelen. En dankzij IP is het ook mogelijk om op gesprekken op een andere locatie te ontvangen en toegang te krijgen tot alle mogelijkheden van IntelliGate, net alsof u aan uw eigen bureau op kantoor zou zitten.

Met andere woorden: er zijn geen grenzen aan waar en wanneer u beschikbaar wilt zijn.

De familie met digitale handsets van de Aastra IntelliGate bieden uitgebreide mogelijkheden die overtuigen, net als de bekroonde ontwerpen (winnaar van de iF Design Award). Het slimme principe van de Fox-toets maakt het eenvoudig de handsets te bedienen en is beschikbaar in alle modellen. De Fox-toets is ontworpen voor intuïtief gebruik waardoor het niet langer noodzakelijk is om handleidingen te bestuderen. En dat geldt uiteraard ook voor de draadloze toestellen. Bij de ontwikkeling van de draadloze DECT terminals stond het gebruiksgemak centraal.

Aastra IntelliGate oplossingen kunnen via verschillende manieren met elkaar worden verbonden waaronder analoge lijnen, ISDN op IP (SIP) trunklijnen, zowel standalone als volledig transparant via een netwerk met verschillende locaties. U heeft de keuze tussen een 19 inch rack variant of een model dat aan de muur kan worden bevestigd.

SIP en Voice over IP

Veel organisaties hebben meerdere vestigingen en hun mensen verspreid over verschillende locaties, vaak met elkaar verbonden via één datanetwerk. Met VoIP technologie van Aastra IntelliGate kan zo'n corporate netwerk gebruikt worden voor spraak waardoor dankzij de centralisatie van communicatie uitgebreide mogelijkheden binnen de gehele organisatie ontstaan. Hierdoor worden mensen die werken op afstand, werknemers die op andere locatie zijn en regionale vestigingen volledig worden geïntegreerd. Gebruikers op individuele toestellen en andere systemen kunnen allemaal worden samengebracht met behulp van IP-telefonie. Hierdoor krijgt iedereen de beschikking over een hele reeks met diensten, onafhankelijk van waar ze zich bevinden: van het kleinste bijkantoor tot zelfs de thuiswerker.

VoIP

Het Internet Protocol (IP) biedt nieuwe opties voor spraak- en datacommunicatie. Met breedband (DSL) toegang wordt de integratie van thuiswerkens een zeer kosteneffectieve mogelijkheid.

SIP is de sleutel

De sleuteltechnologie in het samensmelten van spraak en data is het Session Initiation Protocol (SIP), dat Aastra IntelliGate volledig ondersteunt voor zowel trunktoegang als voor het verbinden van gebruikers. Hierdoor kunnen eenvoudig SIP-toestellen worden aangesloten en kunnen zelfs mobiele toestellen die met het draadloze bedrijfsnetwerk (LAN) zijn verbonden worden gebruikt.

Verbinden met Aastra IntelliGate

Het transparante netwerkconcept van Aastra IntelliGate zorgt ervoor dat verschillende onderdelen in het netwerk van een organisatie als één telefoniesysteem worden gecentraliseerd. Door het gebruik van Voice over IP in een bestaand datanetwerk en Quality of Service (QoS) beschikken organisaties gegarandeerd over hoogwaardige communicatie tussen vestigingen en kunnen ze tegelijkertijd belkosten significant verlagen en de efficiency verbeteren.

Daarnaast kunnen er dankzij de QSIG interface systemen van derde partijen worden geïntegreerd in het Aastra IntelliGate netwerk. En zelfs als er geen datanetwerk voorhanden is, is het met AastraIntelligate mogelijk om telefoniesystemen op de traditionele manier met elkaar te verbinden, via 'exchange connection'.

Dezelfde mogelijkheden op alle locaties

Aastra IntelliGate netwerkoplossingen zorgen ervoor dat werknemers op verschillende locaties de beschikking krijgen over dezelfde mogelijkheden, waaronder status, informatiegesprek, gespreksomleiding en terugbelfunctie. Dit werkt perfect, zelfs als gebruikers niet in hetzelfde gebouw zijn. Het is zelfs mogelijk om groepen te maken met werknemers die zich op verschillende locaties bevinden.

Een andere mogelijkheid is het verbinden van toestellen met Aastra IntelliGate via WAN of middels een bestaand IP-gebaseerd intranet. Op deze manier kunnen zelfs kleine vestigingen en thuiswerkers profiteren van de kosteneffectieve mogelijkheden.

Verbind uw bedrijf

Het verbinden van verschillende vestigingen, thuiswerkplekken en werknemers die in de buitendienst werken is één van de sterke punten van de Aastra IntelliGate 150/300. Het verzenden van spraak gebeurt over het traditionele telefonienetwerk (PSTN) if via breedband datanetwerken (LAN, WAN). Waar uw werknemers zich ook bevinden, ze hebben allemaal de beschiking over de mogelijkheden en diensten die ook op het hoofdkantoor aanwezig zijn. De snelle overgang naar VoIP is vandaag de dag vooral aantrekkelijk voor organisaties die veel telefonieverkeer hebben tussen locaties die geografisch gezien uit elkaar liggen. Met VoIP kunt u ervoor zorgen dat uw mensen kosteloos over het interne netwerk bellen.

Ook het verbinden van netwerken met de Aastra IntelliGate 20x5 lijn gaat zonder problemen. De uitbreiding van een bestaand Aastra IntelliGate Network (AIN) met een Aastra IntelliGate 150/300 kan op ieder gewenst moment plaatsvinden. Verbindingen met oplossingen van derden kunnen via de QSIG- of SIP- interface worden gerealiseerd.